Öğretim Elemanları İçin Uzaktan Eğitim Derslerini Yürütme Rehberi

Günümüzde karşı karşıya kaldığımız salgın nedeniyle tüm derslerin uzaktan eğitim ile verilmesine karar verilmiştir. Bu sürecin daha verimli yürütülebilmesi için Öğrenme Yönetim Sisteminin kullanımı, ders içeriklerinin geliştirilmesi ve derslerin sisteme yüklenmesi gibi bilgilerin yer aldığı materyaller hazırlanmış olup adım adım bu sayfaya yüklenmiştir. Süreç içerisinde ihtiyacınız olabilecek bazı soruların cevaplarına bu sayfada yer alan ‘Adım 15- Sıkça Sorulan Sorular‘ sekmesinden ulaşabilirsiniz. Diğer sorularınız için ‘ Adım 14: Teknik ve sistemsel sorunlar ile karşılaştığımda kime başvurabilirim? ‘ sekmesinde yer alan Sistem Yöneticisi yada Teknik Destek ekibinden yardım alabilirsiniz.

Detaylı bilgi için aşağıdaki adımları takip ediniz.

Adım-1: Sisteme Nasıl Giriş Yapabilirim?

İlk adımda “ue.sinop.edu.tr” adresine bağlanmanız gerekmektedir. Karşınıza gelen ekrandan Kullanıcı Adı kutucuğuna “TC Kimlik Numarası” ve şifre kutucuğuna “OBS Şifrenizi” girerek Öğrenme Yönetim Sistemine giriş yapabilirsiniz. Detaylı bilgiye aşağıdaki videodan ulaşabilirsiniz.  

Adım-2: Sistemi Nasıl Kullanabilirim?

Sisteme giriş yaptıktan sonra “Derslerim” sekmesinden tüm derslerinizi görüntüleyebilirsiniz. Her haftaya ilişkin bir video ve  öğrenciler ile iletişim kurabilmeniz için forum sayfası oluşturmanız zorunlu olup, mümkünse ses kaydı ve bir doküman yüklemeniz beklenmektedir. Sistemde her haftaya ilişkin bir video, bir ses kaydı ve ez az bir doküman olmasına dikkat ediniz. Öğrenme Yönetim Sisteminin (ÖYS) kullanımı için daha detaylı bilgi için lütfen aşağıdaki videoyu izleyiniz.

Adım-4: Ders Videolarımı derslerime nasıl ekleyebilirim?

Sinop Üniversitesi bünyesinde toplam 4703 ders yürütülmekte olup videoların tek bir server üzerinde barındırılması mümkün değildir. Bu yüzden hazırlanan ders videoları aracı bir platform üzerinden derse eklenmelidir. Önerilen bazı platformlara aşağıda yer verilmiştir. Eklemeler devam edecektir.  

İzlenmesi gereken adımlar

1. Office 365 kullanarak ders videosu ekleme

2. Youtube üzerinden ders videosu ekleme
  1. Bir hesap oluşturunuz .

2. Youtube üzerinde bir kanal açınız ve videolarınızı bu kanala yükleyiniz.

3. 15 dakikadan uzun videolar yüklemek için hesabınızın doğrulamasını yapınız.

4. Videonuzu derse yükleyin.

3. Google Drive üzerinden ders videosu ekleme
4. Dailymotion sitesi üzerinden ders videosu ekleme
Adım-5: Derslerimin ses kaydını nasıl çekebilirim?

Derslerinizde ders videosu ile birlikte birde ses kaydı bulunması gerekmektedir. Bu nedenle ses kaydı gerçekleştirmeniz için gerekli olan programlar ve kullanımları ile ilgili detaylı bilgiye aşağıdaki videodan ulaşabilirsiniz.  

Adım-6: Ses kaydını dersime nasıl yükleyebilirim?

Çekmiş olduğunuz ses kaydını sisteme yüklemek için videodaki adımları izleyebilirseniz.  

Adım- 7: Diğer ders materyallerini nasıl hazırlayabilirim?

Aşağıdaki videolarda dersleriniz için hazırlayabileceğiniz alternatif materyal hazırlama örneklerine yer verilmiştir. Bu yazılımları kullanarak alternatif materyaller geliştirebilirsiniz.

1. Powerpoint ile sunum hazırlama

Powerpoint Oluşturma-1

2. CANVA ile poster yada infografik hazırlama

3.H5p ile resim eşleştirme oyunu oluşturma
5.Google Form ile quiz oluşturma

5. Wordart ile Kelime Bulutu Oluşturma

Adım- 8: Diğer ders içeriklerini sisteme nasıl yükleyebilirim?

Derslerinizde kullanacağınız diğer ders içeriklerini sisteme yüklemek için videodaki adımları izleyebilirseniz.

Adım- 10: Forum nasıl açabilirim?

Öğrencilerinizle sistemden iletişime geçebilirsiniz. Detaylı bilgiyi aşağıdaki videodan edinebilirsiniz.

Adım- 11: Telif Hakkına dikkat ediniz.

Öğrenme Yönetim Sistemi üzerine yüklenecek tüm materyallerden ilgili dersin öğretim elemanı sorumludur. Bu yüzden sisteme materyal yüklerken lütfen telif hakkını gözetiniz.

Ayrıntılı bilgi için linkteki sayfayı inceleyebilirsiniz. http://www.telifhaklari.gov.tr/Telif-Hakki-Nedir

Adım- 12: Nasıl ödev verebilirim? Ödevleri nasıl kontrol edebilirim?

Öğrenme Yönetim Sistemi üzerinden öğrencilerinize ödev verebilir, ödevleri kontrol edebilir ve ödevlerini notlayabilirsiniz.

NOT: Öğrenciler sistem üzerinden birbirlerinin ödevlerini görüntüleyemezler. Yalnızca kendi ödevlerini görüntüleyebilirler.

Ödev yayınlama kılavuzuna ulaşmak için tıklayınız.

Adım- 13: Nasıl canlı ders yapabilirim?

Adım -14: Movavi Academic ile ders içeriklerimi nasıl kaydeder ve düzenlerim?

Adım – 15: Movavi Academic kullanım kılavuzuna erişmek için tıklayınız.
Adım – 16: Yaka mikrofonunu ve kamera nasıl kullanırım?
Adım – 17: Senkron dersler için kullanılacak sanal sınıf hakkında tanıtım videosu yayınlandı.